در زمینه فقه/ مناسک حج/ اعمال عمره تمتع

حجِّ تمتّع از دو بخش تشکيل مي‌شود: «عمرۀ تمتّع» و «حجِّ تمتّع».

 زمان حجّ و عمره

مسئله163: عمرۀ تمتّع و حجّ تمتّع، هر دو بايد در ماه‌هاي حج يعني شوّال و ذي‌القعده و ذي‌الحجّه، واقع شوند؛ و اگر کسي در شوّال يا ذي‌القعده، عمرۀ تمتّع به جا آورد و در موقع حج، حجّ تمتّع به جا آورد، صحيح است؛ ولي اگر قبل از شوّال، عمرۀ تمتّع به جا آورد، صحيح نيست، اگرچه بعضي از اعمال عمره، قبل از شوّال و بقيه در شوّال، يا ساير ماه‌هاي حج، واقع شود.

مسئله164: عمرۀ تمتّع و حج تمتّع، بايد در يک سال واقع شوند؛ پس اگر کسي در يک سال، عمرۀ تمتّع و در سال ديگر، حج تمتّع به جا آورد، صحيح نمي‌باشد.